Zo springt jouw etalage eruit in de winkelstraat


De etalage, het visitekaartje van je winkel. Wist je dat maar liefst 98% van de consumenten een winkel voorbij loopt zonder te kijken? Een goed ingerichte etalage heeft de kracht om consumenten te laten stoppen en kijken. Dit maakt de stap kleiner om de winkel binnen te gaan.

De juiste producten voor jouw etalage

Een rommelige etalage met veel producten heeft niet onze voorkeur. Onze focus is het beste als we ons op één ding tegelijk kunnen concentreren. In een etalage is dit hetzelfde geval, teveel prikkels leiden ons af. Een tip; zorg dat je de getoonde producten ook op voorraad hebt of instore kunt bestellen. Nee verkopen is niet wenselijk! Ook is het belangrijk om rekening te houden met verschillende seizoenen. Een dikke winterjas geeft niet veel bekijks in de zomer. Houd bij het plaatsen van de producten ook rekening met je doelgroep, populaire producten en trends.

Indeling van de etalage

Plaats producten nooit op de grond, dit trekt de aandacht van de consument niet. Speel met de hoogte door op verschillende niveaus producten te plaatsen. Een sterker middel dan fysieke productpresentatie is het plaatsen van één of meerdere digitale etalageschermen. Hierop kun je digitale content tonen zoals productvideo’s of aanbiedingen die gemakkelijk zijn aan te passen aan de situatie en het moment. Zo ben je altijd up-to-date!

Hoe meer er een in etalage zichtbaar zijn, hoe rommeliger het wordt. Maak de etalage daarom niet te druk. Bekijk daarbij ook zorgvuldig welke kleurstellingen je gaat gebruiken. Let hierbij op de seizoenen, de huisstijl en de hoeveelheid kleur. Zorg voor een duidelijke achtergrond in de etalage, dit zorgt voor meer eenheid en minder afleiding. Zo kun je ook de narrowcasting schermen afdekken met een behuizing.

Beweging valt op

Bewegend beeld trekt eerder de aandacht van een consument en houdt onze aandacht langer vast. Daarom zijn digitale etalageschermen een goede oplossing om de aandacht van winkelend publiek te trekken. Op deze schermen kan ook een korte tekst geplaatst worden om je boodschap te versterken. Zorg er wel voor dat het lettertype groot genoeg is en de tekst kort, maar krachtig is.

29% van de consumenten merkt bewegende beelden namelijk eerder op dan stilstaand beeld. Als de aandacht eenmaal is gericht op het scherm kijkt 18% langer naar bewegend beeld dan beeld dat stilstaat. Het bewegende beeld trekt bovendien eerder de aandacht van een consument, namelijk vanaf 9,1 meter afstand tegen 8,6 meter bij stilstaand beeld. De hogere zichtbaarheid en langere kijktijd zorgen ervoor dat de totale impact toeneemt met 52%.



Wil je advies over de keuze voor een digitaal etalagescherm? Wij kijken graag samen met jou naar de wensen en mogelijkheden. Zo zorgen wij dat jouw boodschap op de juiste manier getoond wordt en altijd up-to-date is. Wil je liever op een andere manier gebruik maken van narrowcasting? Bijvoorbeeld door het gebruik van video- en ledwalls of menu signage, neem dan vrijblijvend contact met ons op