5 voordelen van narrowcasting


Narrowcasting, oftewel digital signage, biedt je de mogelijkheid om jouw interne en externe communicatie te verbeteren. Met narrowcasting bereik je door middel van audiovisuele displays de juiste doelgroep op het juiste moment. De content, wat op de schermen wordt weergegeven, is flexibel in te zetten en gemakkelijk te wijzigen van promotieacties naar animaties. Dit maakt narrowcasting een effectieve manier van informeren, amuseren en activeren. Narrowcasting heeft vele voordelen. Wij hebben de 5 belangrijkste voor je opgesomd:

1. Narrowcasting als ondersteuning van interne communicatie

Door narrowcasting op de juiste plaatsen in te zetten, zorg je ervoor dat het personeel altijd up to date is over de laatste nieuwtjes en acties. Hierbij kun je denken aan: bewegwijzering in het pand, verjaardagen van personeel, actueel nieuws, gestelde targets en nog veel meer!

2. Digital signage als ondersteuning van externe communicatie

Narrowcasting zorgt ervoor dat jouw klanten altijd geïnformeerd zijn over de laatste bedrijfsinformatie, bijzondere acties en de recentste promo’s. Zorg ervoor dat de schermen altijd in de looproute en kijkrichting van de klant hangen. Bovendien moet de getoonde boodschap en content aansluiten op de doelstellingen en doelgroep. Zo creëer je een optimale beleving én worden je klanten op de juiste manier voorzien van informatie. Voorbeelden van content die middels digital signage uitgezonden kunnen worden zijn: aanbiedingen en acties, productvideo’s, jouw social media kanalen en (afwijkende) openingstijden.

3. Narrowcasting zorgt voor tijd- en geldbesparing

Het gebruik van narrowcasting bespaard veel tijd, is eenvoudig in beheer (op afstand) en zorgt voor een gestroomlijnde weergave van informatie. Hard copy materialen zoals menukaarten en flyers hoeven niet opnieuw ontworpen en gedrukt te worden. Dit is maatschappelijk verantwoord en daarnaast scheelt het veel tijd en geld.

4. Narrowcasting zorgt voor interactiviteit

Interactiviteit speelt een belangrijke rol in het gebruik van narrowcasting. Met het gebruik van touchscreen heeft een kijker zelf invloed op de informatie die op het scherm te zien is. Het gebruik van een touchscreen wordt bijvoorbeeld gebruikt om de bezoeker te laten: zoeken, navigeren, video’s te starten of om een product samen te stellen. Er ontstaat interactie en de bezoeker krijgt direct de benodigde informatie aangeleverd. Interactie speelt een grote rol bij digitale kiosken, virtual reality en virtuele pasmuren.

5. Digital signage valt op

Het is geen toeval dat de inzet van digital signage de laatste 10 jaar enorm is gegroeid. De cijfers liegen er niet om als we kijken naar de gebruikersvoordelen. 29% van de personen merkt bewegende beelden namelijk eerder op dan stilstaand beeld. Als de aandacht eenmaal is gericht op het scherm kijkt 18% langer naar bewegend beeld dan beeld dat stilstaat. Het bewegende beeld trekt bovendien eerder de aandacht van een consument, namelijk vanaf 9,1 meter afstand tegen 8,6 meter bij stilstaand beeld. De hogere zichtbaarheid en langere kijktijd zorgen ervoor dat de totale impact toeneemt met 52%.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van narrowcasting in jouw onderneming? Neem vrijblijvend contact met ons op.