Etalageschermen: Maak van een loper een koper

Levendige beelden in etalages vallen op en houden de aandacht van voorbijgangers vast. Maar liefst 29% van het winkelend publiek geeft aan dat de uitstraling van een etalage de doorslaggevende factor is om een winkel binnen te stappen. Etalageschermen zijn dé ultieme manier om deze passanten over de drempel te trekken. Visuele content wordt namelijk tot wel 60.000 keer sneller verwerkt dan tekstuele content.

Hoe trek je op het juiste moment de aandacht van jouw doelgroep? Waar begin je in het oerwoud van schermen, software en de boodschap die op de schermen getoond moet worden? In deze blog leggen we je hier meer over uit.

Hebben we je aandacht?

Etalageschermen dienen als visitekaartje van jouw winkel en zijn bedoeld om de aandacht te trekken en, zeker met de huidige Corona maatregelen, om te informeren. Ruim 90% van de informatie die door de hersenen opgepikt wordt is visueel. Levendige beelden in etalages vallen op en houden de aandacht van voorbijgangers vast.

Altijd actueel

Dankzij etalageschermen is het mogelijk om op elk moment van de dag in te spelen op de (lokale) actualiteiten. Zo kan er, rekening houdend met het huidige winkelbeleid, door middel van je etalagescherm(en) aangegeven worden hoeveel klanten er op dat moment nog welkom zijn in een winkel. Mochten klanten toch even buiten moeten wachten, is het mogelijk om het etalagescherm als wachtverzachter te gebruiken door middel van dayparting: flexibel in te plannen content op basis van dagdeel of zelfs de temperatuur.

Hardware

Bij de keuze van een etalagescherm is het van belang dat jouw boodschap zo goed mogelijk opvalt bij de doelgroep. Daarom wordt er gebruik gemaakt van schermen met een hoge helderheid. Dit is van noodzaak vanwege het directe zonlicht wat op de schermen schijnt. Er kan ervoor gekozen worden om één enkel etalagescherm te plaatsen maar het is ook mogelijk om meerdere etalageschermen met elkaar te verbinden om zo een videowall te creëren. De schermen hebben een fijn design met extra smalle randen, waardoor er bij een videowall toch één geheel ontstaat. Doordat de schermen een hoog contrast ratio hebben kunnen de meest flitsende animaties gemaakt worden die de aandacht van je klanten trekken, zonder verlies van kwaliteit. Etalageschermen zijn geschikt voor indoor toepassingen én kunnen 24/7 gebruikt worden.

Meer weten over de voordelen en het gebruik van etalageschermen? Neem contact met ons op of kom een kijkje nemen in ons Innovation Lab in Naarden.