De horecatrends voor 2019

We hebben de voorspellingen van diverse horeca experts en trendwatchers weer op de voet gevolgd en zetten de nieuwste horecatrends voor je op een rijtje. Zoals we vorig jaar in onze blog schreven, zijn de millenials (geboren tussen 1980 en 2000) ook komend jaar dé generatie horecagasten die een groot aandeel hebben in de horecatrends.

  1. Uniek interieur

Een opvallende trend is dat we weer meer naar de toekomst kijken, technologie en innovatie zijn de weg vooruit. De industriële, vintage stijl die voortkwam uit een hunkering naar vroeger maakt plaats voor kleurrijk, grafische lijnen, vervreemde vlakverdelingen, hightech en minimalisme. Het interieur moet comfort en luxe uitstralen. In 2019 mag alles en kan alles op het gebied van interieur. Om het interieur echt een unieke uitstraling te geven kunnen er zelfontworpen elementen toegevoegd worden. Vergeet ook niet dat de uitstraling versterkt wordt door het gebruik van passende muziek.

  1. Verhorecalisering

De hele wereld wordt gezien als één horecaspeelplaats. Door de 24-uurseconomie verdwijnen de vaste weekenden om uit eten te gaan of te borrelen. De drukte van de weekenden en avonden wordt verspreid over de hele week, mensen kunnen op ieder tijdstip van de dag buiten de deur consumeren. Zorg ervoor dat je muziek goed aansluit op het moment van de dag!

  1. Belevingseconomie

De beleving van de klanten wordt bepaald door sfeer, kwaliteit en het personeel van een onderneming. De millenials hechten veel waarde aan hun gezondheid en afkomst van hun eten. Bovendien willen de gasten persoonlijk en oprecht behandeld worden door het personeel. Ook wordt de keuze beïnvloed door het beeld en merkassociatie die de gasten ervaren. Kies dus voor de muziek, beeld en geur die bij de identiteit van je organisatie passen.

  1. Niches

Ondernemingen met een smal assortiment, zo authentiek mogelijk neergezet en gepresenteerd, scoren het best. De nadruk wordt gelegd op intimiteit en niet meer op massaliteit. Ook oude concepten met een smal assortiment die in een nieuw jasje worden gestoken zijn succesvol. Denk bijvoorbeeld aan friettenten of spaghettitenten die een vast gerecht aanbieden waarbij maar een paar opties worden gegeven.

  1. Menukaart 2.0

Al jarenlang maakt de technologie grote stappen in ons dagelijks leven maar ook in de horeca. Technologie is niet meer weg te denken uit ondernemingen. Toch zijn de papieren menukaarten ouderwets gebleven. 2019 is het jaar waarin de menukaarten drastisch gaan veranderen. De menukaart 2.0 is een tabletmenukaart die eenvoudig te gebruiken is en makkelijk aan te passen. Heb je een nieuw gerecht? Zet het er makkelijk bij. Een gerecht niet meer op voorraad? Haal het van het menu af. Wil je andere prijzen hanteren? Met 1 klik is dat geregeld!

Wil jij je onderneming helemaal klaar maken voor 2019 en meer weten over het toepassen van technologie en de klantbeleving verhogen door muziek, beeld, geur en social WiFi? Neem dan contact met ons op, zodat we je kunnen adviseren.