Personalisatie door Social WiFi

Een persoon wordt per dag met ruim 100.000 woorden geconfronteerd. Daar staat tegenover dat hij 10% onthoudt van wat hij hoort, 20% van wat hij leest en 30% van wat hij echt ziet. Het is daarom essentieel als retailer om op deze 30% in te spelen en content zo relevant mogelijk te maken. Ga na wat de consument beweegt om zo de juiste aanbieding op het juiste moment te tonen. In een wereld waar consumenten kunnen kiezen uit veel opties en aanbieders, is personalisatie niet meer weg te denken. Waar liggen de grootste kansen hiervoor?

Consumenten zijn op zoek naar een optimale customer experience. 78% geeft aan gefrustreerd te raken als content niets te maken heeft met hun interesses. Daarbij geeft het overgrote deel aan eerder een merk trouw te blijven wanneer deze erin slaagt het aanbod te personaliseren. Bovendien zegt maar liefst 86% dat personalisatie een rol speelt bij de keuze van hun aankopen. Het is dan ook van belang dat je als retailer de juiste informatie deelt. Uit eerder onderzoek van Accenture is gebleken dat 37% van de consumenten het niet waarschijnlijk acht dat de aankoop wordt doorgezet als onjuiste informatie wordt gedeeld. Daar komt ook nog eens bij kijken dat 20% deze negatieve ervaring deelt met anderen. Niet zo best voor je Net Promotor Score. Deze meet namelijk je klantloyaliteit.

Krijg grip op customer experience
Een 360-graden klantbeeld is cruciaal om de meest ultieme beleving te kunnen bieden. Als retailer kun je dit doen door middel van waardevolle informatie die je klant achterlaat op je website. Denk aan feedback (reviews), persoonlijke informatie, aankoophistorie, online zoekgedrag etc. Data kun je verzamelen door social media gegevens, van sensoren die winkelgedrag monitoren en door het aanbod van concurrenten. Met behulp van deze elementen kun je beter segmenteren en slimme beslissingen nemen omtrent inkoop, marketingactiviteiten, het assortiment en category management. Internet is cruciaal in dit proces.

Social WiFi
Personalisatie biedt kansen voor nieuwe businessmodellen en levert een bijdrage aan het succes van jouw formule. Door de toenemende concurrentie wordt het steeds lastiger om nieuwe klanten aan te trekken. Social WiFi biedt hierin een onderscheidend vermogen. Je bezoekers kunnen inloggen op jouw (gratis) WiFi via social media of e-mail. Hierbij kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt bijvoorbeeld een tegenprestatie in de vorm van een like vragen, het aanmelden op je nieuwsbrief bij het inloggen verplicht stellen, of instellen dat de WiFi alleen tijdens jouw openingstijden te gebruiken is. Laat bezoekers genieten van jouw gratis WiFi en krijg tegelijkertijd inzichten in bezoekersprofielen –en aantallen en locatiegegevens. Met deze gegevens kun je gepersonaliseerde berichten en aanbiedingen versturen naar je klanten. Daarnaast zorgen persoonlijke berichten voor een betere interactie, wat bijdraagt aan een optimale klantbinding, terugkerende bezoekers én hogere omzet! Dit zorgt voor nieuwe inkomstenstromen.

Verbind, analyseer en blijf in contact voor een ultieme klantenbinding! DDJ Connect is dé oplossing om in te spelen op voorkeuren van je bezoekers, zonder dure en complexe marketingtrajecten. Wil je meer weten over de mogelijkheden van Social WiFi in jouw winkel? Neem dan contact met ons op.