Klantbeleving bij onze klant Happy Tosti

Om jou te inspireren delen we graag artikelen over klantbeleving bij onze klanten. Ditmaal een kijkje achter de schermen bij Happy Tosti, een combinatie van sociaal ondernemerschap, toast en happiness!

In 2016 werd het concept bedacht om eigen lunchrestaurants op te richten waarbij tegelijkertijd banen werden gecreëerd voor mensen met een arbeidsbeperking. Inmiddels bestaat Happy Tosti uit 7 vestigingen, verspreid over heel Nederland! Dat iedereen happy wordt van een bezoek aan Happy Tosti, is duidelijk te zien aan de vele positieve reviews! Daarom zijn wij, DDJ Media, trots dat wij alle vestigingen voorzien van muziek met de DDJ Radio.

Hoe zorgt Happy Tosti nog meer voor een unieke klantbeleving en dus tevreden klanten? Co-Owner Wibe Smulders vertelt over het Happy Tosti concept.

Spreading the happiness

“Ons doel is om over 5 jaar 500 mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen: de teller staat nu op 100. We zijn dus hard aan het groeien.”, vertelt Wibe. “Aan de hand van professionele jobcoaching, wordt meer dan 65% van onze uren gewerkt door mensen met een beperking. Door deze blend van verschillende mensen en onze focus op hun geluk, merken we dat er zo veel meer mogelijk is”.

Deze visie past Happy Tosti ook online toe: “Het spreekt voor zich dat onze online reputatie en klanttevredenheid belangrijk zijn. Onze focus ligt daarom altijd op het leveren van kwaliteit en goede service”. Dat resulteert dan ook in goede reviews: “Want als je je gasten blij maakt, gaan ze er ook over schrijven.

‘The Shitty Place’

Ook met het interieur voegt elke locatie van Happy Tosti een extra dimensie toe aan de customer experience. Denk aan schommels, mosmuren, betongaas met kunst, knalgele lampen en geinige foefjes zoals fietsstoelen, schommelstoelen en ‘The Shitty Place’.

Jasper, de creatieve motor in het Happy Tosti-team: ”We proberen altijd verder te denken, zo ook met het interieur van onze restaurants. We willen de mensen meer geven dan een mooie, prettige plek om tosti’s te eten. Het is bijvoorbeeld leuk als mensen willen delen waar ze geweest zijn, daarom hebben we geinige dingen bedacht waar gasten selfies mee kunnen maken. Zoals ‘ The Shitty Place’, dat is een tafel in de buurt van een knalgeel geschilderd toilet, waar je altijd 25% korting krijgt. Of een kroontje aan de wand boven een stoel. Als je daar gaat zitten lijkt het alsof het kroontje op je hoofd ligt en daar kun je grappige foto’s van maken. Zo wordt het restaurant een herkenbaar punt in de stad en krijgt elke locatie een eigen identiteit.”

Wil jij meer weten over de optimale klantbeleving in jouw zaak? Kijk op ddjmedia.nl/experience of neem contact met ons op.