Waarom narrowcasting werkt!

“Hey, Jos! Hoe gaat het met je?”
“Ja, goed man. Met jou ook, Mike? En de zaak, loopt het nog een beetje?”
“Ja, zeker, gaat heel goed! Sinds we werken aan de heilige graal ‘klantbeleving’ groeien we als een speer!”
“Lekker zeg! De Customer Experience, bedoel je, toch?” “Ja, klantbeleving, customer experience, customer journey of klantenbinding; hoe je het ook noemt, Jos, ze hebben allemaal hetzelfde doel: het bezoek van je klanten zo interessant en leuk mogelijk maken. Niet de zintuigen van je klanten prikkelen is puur verlies draaien, hoor, ik zeg het je. Het gaat allemaal om beleving; daar zit je winst!”

Vang de aandacht van je klant
Mike en Jos weten hoe het zit. Niet meedoen aan de trends rondom klantbeleving betekent dief van je eigen portemonnee zijn. Er is immers zo veel moois te doen om je klanten met ieder bezoek een onvergetelijke ervaring te geven waardoor jouw omzet en klantenbinding zal stijgen! Kijk naar muziek, daarmee begonnen we allemaal jaren geleden. Direct meer sfeer in onze winkels, restaurants, hotels en zelfs tankstations. Het doel: de klant op zijn gemak laten voelen en zo langer te laten blijven, meer uit te laten geven en terug te laten komen. Maar met alleen muziek ben je er nog niet: je kunt namelijk gebruik maken van zoveel meer zintuiglijke beleving; de heilige graal van nu.

Denk aan geurmarketing: een aangename subtiele geur verspreiden prikkelt de neus van je klanten onbewust. Ze blijven langer, geven meer uit en komen terug. Tevens wordt deze geur door hen herkend de volgende keer dat ze hem weer bij jou of elders ruiken; merkidentiteit versterkend dus!

En dan het gebruik van beeld? Narrowcasting, digital signage: verschillende benamingen voor hetzelfde: het tonen van dynamische, op maat gemaakte video content. Beeld wordt maar liefst 60.000 keer sneller opgemerkt en onthouden dan tekst. 60.000 keer! Kan je je voorstellen wat een impact de juiste boodschap op zo’n scherm kan hebben?

Van digitale stoepborden tot digital mirrors en videowalls
Met digital signage bied je je klanten een unieke kans: de ultieme kennismaking met jouw merk. Door goed gebruik van digital signage spits je je content zo precies toe op je klant, dat deze zich altijd geroepen voelt ernaar te kijken en ernaar te handelen, bewust dan wel onbewust, met een omzetstijging tot gevolg! De boodschap die jij vertoont wordt als een seintje naar de hersenen gestuurd, waarna deze wordt opgeslagen, of beter nog: gelijk in daden wordt omgezet!

Kwalitaria bijvoorbeeld, Vitamin Store en ook Texaco tonen bij de kassa hun aanbiedingen. Sportscholen tonen het o.a. het sapje van de week, of lesroosters. HEMA maakt gebruik van stoepborden waarmee ze van lopers kopers maken. Een bewezen stijging van 150% ‘toevallige’ wandelaars die naar binnen stappen bij het zien van een aanbieding op zo’n stoepbord! Dit was genoeg voor hen om de stoepborden veelvoudig in te zetten. Maar ook digitale menukaarten waarbij je ook je producten met bewegend beeld kunt tonen zijn helemaal in. Kijk eens hoe jij jezelf kunt onderscheiden ten opzichte van je concurrenten.

Wil je echt impact maken? Dan plaats je een videowall: een enorme eye catcher die werkt als honing op bijen. Een ‘muur’ van aan elkaar geplaatste schermen waarbij de visuele content over alle schermen wordt gerekt. Het resultaat is eigenlijk een enorme televisie met verleidelijke beelden waar je klant zijn ogen niet vanaf kan houden…

Kortom: de mogelijkheden van narrowcasting zijn eindeloos! Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen met video content op maat? Vraag ons om advies!