FAQ – Veel gestelde vragen
-
Hoe maak ik een eigen playlist van de nu spelende muziek (queue)?– Druk bovenaan de queue (rechts) op het ‘Opslaan’ icon.
– Er verschijnt een pop-up met de keuze toevoegen aan bestaande of nieuwe playlist.
– Maak de keuze en bevestig. -
Hoe maak ik een nieuwe persoonlijke playlist met zelf gezochte tracks?– Ga naar ‘Playlists’ in het menu aan de linkerkant van het scherm.
– Druk op het ‘+’ icoon om een playlist te creëren.
– Voer nu de gewenste playlistnaam in.
– Zoek nu tracks in de catalogus bij Moods/Programma’s/Genres.
– Of zoek via de zoekfunctie ‘SEARCH’ naar tracks.
– In het middelste scherm staan de zoekresultaten.
– Voor iedere regel van een track staat een ‘Toevoegen aan playlist’ knop.
– Druk op deze knop, er verschijnt een pop-. Selecteer hier de playlist en bevestig.
– De gekozen track is nu toegevoegd aan de eigen playlist. -
Hoe voeg ik een nu spelende track toe aan een eigen playlist?– Druk op het ‘toevoegen aan playlist’ icoon rechts bovenin het scherm.
– Er verschijnt een pop-up met de keuze aan playlists.
– Selecteer de gewenste afspeellijst en druk op ‘opslaan’.
– De track is nu opgeslagen in de gekozen eigen afspeellijst. -
Hoe verwijder ik een track uit een muziekprogramma/afspeellijst?– Het is mogelijk de track negatief te beoordelen.
– Druk op de beoordelingsknop in het middelste scherm aan het einde van de regel.
– Het icoontje verandert naar een rood rondje met een kruisje.
– Na een herstart staat de track niet meer in de lijst waaruit deze verwijderd is.
– Wil je de track die nu afspeelt niet meer terug horen?
– Druk tijdens het afspelen op de beoordelingsknop rechts bovenin het scherm.
– Na herstarten is de track niet meer zichtbaar in de afspeellijsten. -
Hoe voeg ik eigen muziek toe of vraag ik muziek aan voor mijn muzieksysteem?– Stuur een muziekaanvraag via het contactformulier in het ‘Help’ scherm.
– Of stuur een e-mail naar music@ddjmedia.nl.
– Of dien een verzoek in via de DDJ App. -
Hoe kan ik een track voorluisteren zonder dat deze hoorbaar is via de luidsprekers?– Gebruik hiervoor de voorluisterfunctie die staat in iedere trackregel in de catalogus.
– Dit wordt weergegeven met een icoon van een koptelefoon.
– Druk hierop (icoon wordt wit) en de track begint met het spelen van een preview.
– Druk nogmaals om het voorluisteren weer te stoppen.
– Let op; enkel mogelijk bij gebruik van een externe geluidskaart (tweede audio output).
– Dit is in te stellen bij ‘Audio Output’ in het instellingen menu.
– Geen externe geluidskaart?
– Neem contact met op via het contactformulier of bel naar 035-5388108. -
Er komt geen geluid meer uit het systeem. Hoe kan ik dit verhelpen?– Waarschijnlijk staat de versterker uit of staat het volume van de versterker uit.
– Controleer eerst of de teller bovenin het scherm afloopt om te zien of er muziek speelt.
– Controleer nu de versterker en het volume daarop.
– Niet opgelost? Ontkoppel de audiokabel / USB-geluidskaart uit de achterzijde.
– Werkt het nu wel? Er is mogelijk een probleem met de versterker of geluidskaart. -
Mijn muzieksysteem is verlopen/geblokkeerd. Wat moet ik doen?– Het kan zijn dat het systeem geblokkeerd is.
– Dit kan door het wegvallen van het internet of een betalingsachterstand.
– Contact ons via het formulier of bel naar 035-5388108. -
Hoe stel een draadloze internetverbinding (wifi) in?– Druk op het tandwiel icoon linksonder om naar het instellingenscherm te gaan.
– Druk op ‘Netwerk’.
– Kies het gewenste netwerk en druk op verbinden.
– Voer indien nodig het wachtwoord in en bevestig.
– Zodra het systeem verbonden is verandert de knop ‘verbinden’ naar ‘loskoppelen’. -
Het muzieksysteem is niet meer verbonden met het internet. Hoe los ik dit op?– Als het systeem offline is verschijnt er links onderin een rood bolletje met ‘OFFLINE’.
– Controleer eerst je wifiverbinding of check of de UTP-kabel goed aangesloten is.
– Controleer nu de router en herstart deze indien nodig.
– Is het probleem nu nog niet verholpen? Wellicht is er een internetstoring.
– Ook zetten sommige internetproviders de poorten naar onze server dicht.
– Je bent zelf verantwoordelijk voor de werking van de internetverbinding.
– Neem bij aanhoudende internetproblemen contact op met je internetprovider. -
Hoe maak ik het scherm lichter of donkerder?– Druk op het tandwiel icoon linksonder om naar het instellingenscherm te gaan.
– Druk op ‘Helderheid’ en stel hier met de schuifbalk in. Deze staat standaard op 100%.
– Nog niet licht genoeg? Ga terug naar het instellingenscherm en druk op ‘Thema’s’.
– Selecteer het ‘Light’ Thema. De kleurstelling verandert. Je kunt altijd terugschakelen. -
Hoe voeg ik een jingle toe aan het jinglepad?– Zoek in de catalogus naar een jingle onder genres.
– Open het jinglepad door te drukken op ‘Jingles’ bovenaan in de queue rechts.
– Sleep de jingle uit de catalogus naar één van de knoppen op het jinglepad.
– Laat deze los (drag & drop). De jingle is nu opgeslagen.
– Als je op een jingle drukt speelt deze over de muziek heen. -
Hoe selecteer ik meerdere muziekprogramma’s of moods in de catalogus?– Selecteer via het menu links de Moods of Programma’s.
– Er verschijnen boven de tracklijst in de catalogus kleine knoppen.
– Hierin staan de namen van de Moods of Subprogramma’s.
– Het kader van de knop van het geselecteerde programma is dikgedrukt.
– Druk de gewenste programmanamen om ook deze te selecteren/deselecteren.
– De tracklijst eronder wordt op basis de gekozen programma’s automatisch samengesteld.